CABECEIRA
A cabeceira de Santa Clara de Pontevedra é unha das partes máis características e recoñecibles do templo. A súa construción comeza no ano 1362, grazas en parte á doazón que fai Aldonza Fernández de Churruchao para facer a cabeça da igrexa. Ten planta helicoidal e é un pouco máis estreita que o corpo da nave central e única da igrexa, nunha forma que non é única na arquitectura mendicante galega.
No exterior elévase en arcos apuntados de estilo gótico cubertos con vidreiras. No interior, a ábsida queda máis elevada que a nave e cóbrese cunha bóveda oxival, tamén moi propia do gótico, composta por oito nervios. O proxecto foi de longo percorrido, e a súa finalización esténdese até 1510; un momento no que o mosteiro estaría xa operativo nos seus edificios principais.
PORTADAS
Na Idade Media, os edificios falaban ao visitante; amosaban escenas que trataban de transmitir ideas e conceptos: ideas de relixiosidade e piedade, neste caso.
O acceso á igrexa de Santa Clara realízase a través de dúas portadas. A da dereita foi renovada cun arco de medio punto, máis redondo na forma e sen apenas decoración, pero a da esquerda mantén a súa decoración orixinal e ábrese en arco apuntado. Represéntase aquí o Xuízo Final, organizado en dúas arquivoltas. A figura central é a de Cristo ensinando as mans, arrodeado por catro anxos a cada lado. Xa na arquivolta seguinte, continúan as representacións de santos e apóstolos; posiblemente San Pedro, San Pablo, San Miguel e un San Francisco ou Santiago. E finalmente debaixo, a cada lado, preséntanse á dereita os xustos, envoltos e descansando; e á esquerda, os condenados, en tormento monstruoso. É probable que a escena continuase no arco da outra portada pero non queda resto algún.
ESCUDOS
No muro, podemos ver as labras heráldicas de diferentes familias da alta sociedade pontevedresa e especialmente vinculadas ao mosteiro de Santa Clara como benfeitores. Terían sido colocadas no século XV. Nelas podemos apreciar os símbolos das familias Castelo e Soutelo, facendo ángulo e esquina a carón das celosías; o dos Cruu, cuns cordeiros, nun dos brasóns máis antigos de toda Pontevedra e dunha das familias máis potentes; a dos Soutomaior, axadrezada; e a dos Ocampo ou Bermúdez, axadrezada tamén pero con cadrados de maior tamaño. Un testemuño gráfico da relación entre os sectores privilexiados.
CANZORROS
Na arquitectura medieval moitos elementos que poderían ser simples compoñentes da estrutura toman significado e sentido estético a través das labras e motivos que nos amosan. É o que ocorre cos canzorros, saíntes de pedra xeralmente decorados con figuras. Vémolos ao longo do beiral que vai por riba das portadas, na parte alta, saíndo do edificio.
En Santa Clara son 29 figuracións con diferentes representacións. Algúns deles son xeométricos, outros florais ou vexetais e, entre os figurativos, hai varias cabezas e figuras.
Hai un atlante sostendo a cuberta, varias cabezas de animais (can, mono, parrulo, serpe) e diferentes figuras humanas en actitudes variadas: unha sentada cun libro, outra barbada e algunha en actitude sexual.
Non estamos vendo só pedras con forma; vemos ideas, pensamentos, conceptos e aquilo que, en definitiva, se quería transmitir, por moito que puidese perder o significado nos tempos actuais.